ccscol2s.gif (7957 bytes)

Cadillac Club Sweden
Sveriges i särklass trevligaste Cadillac klubb!

Ur 2005 års fotoalbum... (del 3, aug - dec)
Sidan uppdaterad 2005-12.10

Del 1, jan - maj      Del 2, juni - juli      Del 3, aug - dec

Vårmöte i Kristinehamn 2005

Classic Car Week 2005

Den 3 dec. 2005  Julbord på Scandic Star hotell i Sollentuna. Vi träffades på Cadillac & Corvette Experience Center i Akalla dit vi var inbjudna på VIP-visning av Svenska Bil AB. Drygt 50 st entusiastiska medlemmar kom och fick uppleva alla nya modeller av Cadillac. Alla som ville fick provköra tre av modellerna och det var för många en trevlig upplevelse. Svenska Bil hade ställt upp en godisbuffé och där fanns allt vad man önskade sig. Stort TACK till Svenska Bil för en trevlig eftermiddag.
Här några bilder från Cadillac Experience center.
Efter en och en halv timme tackade vi för oss och förflyttade oss några km till Scandic Star och det väntande Julbordet. Det var ett av de finaste Julbord vi hade sett och det fanns hur många rätter som helst. Vi var 44 st som hade hela Julbordet för oss själva. Under middagen delade vi ut 1:a pris till vinnaren av finaste bilden till vår kalender - Anetthe Englunds Coupé De Ville 1955. Första pris var en tavla som  Angela Trotta Thomas målat på beställning av GM till 100 års jubileet. Efter maten  förflyttade vi oss till hotellets bar där allehanda förfriskningar intogs. Enligt allas mening en mycket trevlig kväll. Här några bilder från Julbordet.

Den 3 dec. 2005  Julbord på Novotel i Göteborg. Vi hade en mycket trevlig kväll igår på Novotel Klippan i Göteborg. Många trevliga människor och för oss en del nya bekantskaper vilket alltid är trevligt. Vi började med mingel i baren mellan 18.00 - 18.30 då vi tog plats vid våra 2 trevliga fönsterbord med fantastisk utsikt över en ljuspyntad hamn med båtar och en upplyst Älvsborgsbro. Vi var 20 medlemmar som högg in på ett Västkust Julbord med mycket fisk och skaldjur, dock får man inte missa julskinkan och den goda Janssons Frestelsen. En del klarade även av att fylla på med ris ala malta och kaffe och godis. När alla kände sig lagom trinda så omgrupperade vi till baren där vi satt och pratade en bra stund och eftersläckte den salta maten med diverse drycker. Fram på natt kröken avvek den ene efter den andre med kommentaren att detta var trevlig och vi får snart träffas igen, så vi ser redan fram emot den planerade Stenungsundsbadshelgen i februari 2006.
Stort TACK till Pierre & Annelie som höll i arrangemanget.
Här några bilder från evenemanget.

Den 2 okt. 2005  Klubbträff i Slottsskogen i Göteborg. Cruisingen gick till Svens berömda gamla Shell bensinstation i Sollebrunn, och han berättade om alla rariteter som fanns. Efteråt åt vi en god bit mat på Sollebrunns Gästgifveri. Stort Tack till Sven för visningen och till Åke & Agneta för arrangemanget.
Här nedan några bilder från Svens fina bensinstation.

Den 1 okt. 2005  Klubbträff på Brostugan med cruising. 30 st fina Cadillac kom denna sköna höstdag. Vid tolvtiden åkte vi på cruising runt i Bromma, Barkarby, förbi Svenska Bils nyinvigda Cadillac Showroom i Akalla och vidare ut till Skoghems konferens center på Lidingö. Mellan kl:14 & 16 informerade vi medlemmarna om klubbens verksamhet och diskuterade kommande program. Kl: 16,30 åt vi en utsökt klubbmiddag och därefter åkte en del hem och ett 20 tal medlemmar stannade kvar för en trevlig kväll med övernattning. Här nedan några bilder.
På Brostugan drack vi kaffe, åt räksmörgås och hade trevligt.
Här nedan en bild från vårt konferensrum på Skogshem, Lidingö.

Den 17 & 18 sep. 2005  Hemmeslövs Herrgård utanför Båstad med konferens och klubbmiddag. Vi samlades i konferensrummet, berättade om vad som händer i klubben och att vi nu är över 1350 medlemmar.
Vårt konferensrum.
Några av våra medlemmars fina Cadillac utanför hotellet.
Nu är det äntligen dags för klubbmiddag och havets läckerheter.
Efter middag blev det dans och kanske någonting till kaffet.
På söndagen åkte vi på cruising till ett privat bilmuseum - mitt ute i skogen - Jänneholm. Ägaren Olle Nilsson guidade oss runt bland gamla fina rariteter från början på 1900 talet och fram till några nästan nya bilar - c:a 100 st fordon.
Stort Tack till Olle för att vi fick komma och besöka hans fina anläggning.
Stig Andersson som arrangerat besöket hälsar alla välkomna och presenterar museets ägare Olle Nilsson som sedan tog över och berättade om bilarnas historia. Nedan en speciallackerad Cadillac Convertible och en Eldorado -92a. Stort Tack till Stig och till Lennart Karlsson som arrangerat cruisingen.
Nedan några bilder från Museet.

Den 13 sep. 2005  Klubbträff i Leksand - Åkdon & Termos. Ett klatt gäng som värmde sig med kaffe i kylan. Årets sista träff i Leksand med duggregn och kyla, trots det fylldes området med c:a 200 fordon. Stort Tack till Mia & Claes för ett trevlig arrangemang. Här nedan några värmande bilder.

Den 10 & 11 sep. 2005  Klubbträff i Fagersta. Det blev en fantastisk helg med underbart väder hela tiden. Vi åkte på cruising till Ängelsberg där vi parkerade bilarna. Därifrån åkte vi med en flytande brygga med två dieselmotorer - konstig farkost - till Oljeön. En historisk plats sedan början på 1900 talet, då man tillverkade lysfotogen och smörjoljor. Råoljan transporterades hit ända från USA. På kvällen hade vi Kräftfest med allt vad det innebär. Stort Tack till Joachim & Inger som arrangerat och ordnat med all mat. Nedan några bilder från Fagersta.

Den 4 sep. 2005  Klubbträff i Lomma centrum. En gråmulen dag men det kom många bilar och Joakim & Mari hade ställt upp tältet och bjöd på kaffe med dopp - mycket uppskattat. Cruisingen gick ner till havet och en kompakt dimma. Dagen blev trots vädret lyckad - stort Tack till Joakim & Mari för ett trevlig arrangemang. Här några bilder.

Den 4 sep. 2005  Flygets Dag på Vallentuna Airport. Det kom ett 15 tal Cadillac till vårt område denna varma sköna dag. Stort Tack till Ulf & Mona som höll i vårt arrangemang. Här några bilder från flygets dag.

Den 3 sep. 2005  Klubbträff på Brostugan. Ett 25 tal Cadillac kom denna varma och sköna dag. Tre av våra medlemmar hade ställt upp utanför ÅFA - Åkeriföreningen för att vara med och fira ÅFAs 50 års Jubileum. Påpassligt nog så hade vi ställt upp en Cadillac från 1955 - det år som ÅFA grundades. För att ytterligare förstärka effekten av vår närvaro, åkte vi på cruising från Brostugan till ÅFA och defilerade förbi med alla Cadillac till publikens jubel. Cruisingen fortsatte sedan ut till Ekerö där Leif Bengzon hade ordnat med en kul bilorientering. I det härliga solskenet cruisade vi runt på små mysiga vägar och som avslutning åt vi en utsökt middag på Asknäs Krog & Café. Ett stort Tack till Leif för ett trevligt arrangemang och till alla som ställde upp på ÅFAs Jubileum.
Här nedan några bilder från evenemanget.

Efter bilorienteringen åt några av oss god middag på Aspnäs Gård på Ekerö.

Den 3 sep. 2005  15 Cadillac - 1941 till 1993 - kom till vår klubbparkering på NOSSEBRO MK bilträff. Vi fick njuta av vackert väder vilket också bidrog till att många bilar deltog. Stort Tack till Åke & Agneta som höll i arrangemanget. Här några bilder från träffen.

Den 28 aug. 2005  EMMABODA end of Summer Meet. Sommarens sista i Emmaboda var mycket välbesökt trots att vädret inte var det bästa. En omfattande prisutdelning genomfördes av Kjelle "Power" och vår distriktschef Joakim Borgström fick en pampig pokal för sin välpolerade Black Cadillac ser.62 Conv. Vi Gratulerar! Stort Tack till Joakim & Stig som stod för arrangemanget. Här nedan några trevliga bilder.

Den 13 aug. 2005  WHEELS NAT´S på BARKARBY FLYGFÄLT.
Varmt och skönt sommarväder och det kom 130 Cadillac till vårt område. Det blev nytt rekord för antalet bilar på hela området. Stort Tack till Karin & Einar som höll i arrangemanget. Här nedan ett bildkolage.

Den 9 aug. 2005 Klubbträff på Gammelgården i Leksand. "Åkdon & termos" var än en gång en trevlig tillställning med c:a 200 fordon. 15 Cadillac kom till vår område. Stort tack till Mia & Claes för arrangemanget.

Här några stämningsfulla bilder och ett bevis på att Leksandsbor inte vet hur en trehjuling skall se ut.

Den 7 aug. 2005 Klubbträff i Slottsskogen, Göteborg. Den här träffen blev det endast 5 medlemmar som åkte med på cruising till Tofta Herrgård där man besökte en konsthantverkutställning. Besöket avslutades med kaffe & glass. Efteråt fortsatte sällskapet hem till Bo & Sig-Britt i Sävedalen för en god middag och trevlig samvaro. Stort tack till Åke & Agneta för arrangemanget.

Den 7 aug. 2005 Klubbträff i Lomma Centrum. 16 välputsade Cadillac och 27 personer kom och fick kaffe och fikabröd i Cadillac tältet. Sedan blev det en trevlig cruising till Dalby som Per Jönsson höll i. Där besökte man Bally jukeboxmuseum och ägaren själv Johnny Christensen guidade våra medlemmar runt. Stort tack till Per och Johnny och till Joakim och Mari som arrangerat träffen.

Här ovan står alla Cadillac prydligt uppradade utanför Bally museet och på bilden nedan ser ni några av museets gamla fina jukeboxar.